Forældresamarbejde

Børnenes Hus er børnenes, forældrenes og medarbejdernes sted.

Forældrene er velkomne til at være i institutionen, og til at være med i vores hverdag. Vi er som medarbejdere ansvarlige for at invitere til samarbejde, hvis der er noget vi synes, der skal snakkes om, og forældrene er ansvarlige for at sige, hvis de tænker der er brug for samtale.

Vi afholder en forældresamtale mindst en gang om året med fokus på barnets trivsel, udvikling, læring og dannelse. Der er altid mulighed for flere samtaler, hvis der er brug for det. Barnet skal opleve, at forældre og personale er gode samarbejdspartnere, at de sammen hjælper barnet, også når der er noget der er svært.

Vi bruger den digitale platform AULA til at holde forældre informeret om dagligdagen, så de har mulighed for at bakke børnene op i det, vi arbejder med.

Vi prioriterer et tæt forældresamarbejde i det daglige, at vigtige informationer om barnet bliver givet videre, både af personale og forældre. Vi prioriterer,, at vi får fortalt gode historier til forældrene, noget deres børn har oplevet, har haft succes med, glædet sig over eller andet.