Hvem er vi

HVEM ER VI

Børnenes Hus Jystrup er en 0-6 års institution, med plads til 20 vuggestuebørn og 50 børnehavebørn.

At føle, at høre, at se

At tale, at græde, at le

At danse, at cykle, at gå

Opdage, lære, forstå

At spørge hvorfor du er til

At indse en dag hvad du vil

Er alt sammen skabt i din hjerne

Din magiske valnøddekerne

Benny Andersen

Børnenes Hus er et sted med plads og rum for leg, udforskning, begejstring, frydefulde oplevelser, omsorg og nærvær.

Et sted, hvor vi sammen med forældrene støtter børnenes selvværd og selvtillid så barnet møder verden med:” Jeg kan - Jeg vil – Jeg tør, selv og sammen med andre”

Børn skal ses, høres og røres og anderkendes, som dem de er. Deres hverdag skal være præget af omsorg og engagement.

Vi støtter børnene i deres udvikling, deres behov, følelser og interesser samtidig med, at de lærer at respektere andres. Vi lægger stor vægt på respekt for det enkelte barn.

Vi er nysgerrige på, hvad der optager børnene, så de lytter, undersøger, mærker, reflekterer og fordyber sig, i det de ser.

Vi skaber rammer, hvor børnene kan være sammen – og sammen om noget.

Børnene skal have indflydelse på deres egen udvikling og læring.

At lære at være

At lære at lære

At lære at se ind i fremtiden

At lære at tænke om sin egen tænkning

De 4 sætninger udtrykker overordnet målet for arbejdet i Børnenes Hus. Sætningerne udmøntes i praktisk pædagogisk arbejde.